Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

BC2 - Graffe?

Postat av SNEKAN den 8 Mars 2010, 16:58
98 kommentarer · 125 träffar
jenare!

Köpte Battlefield Bad company 2 vid release, och till min förvåning laggar det tillräckligt mycket för att man ska bli förbannad och vill kasta ut datorn genom fönstret.

Jag sitter på följande setup:

Intel Dualcore 2,5GHZ
Geforce GT220(gjorde uppenbarligen inte min research innan jag köpte kortet)
4GB Ram
Vista 64 OS.

Det är ospelbart atm. Har testat alla möjliga inställningar, vsync av/på. DirectX10, you name it, osv.. Ingenting som påverkat FPSen.

Nu till min fråga;
Jag har en kompis som ska uppdatera sitt grafikkort. Han har atm ett Radeon HD4850 1GB. Han kan köra med ganska maxade inställningar men han har betydligt bättre CPU än vad jag har. Hur som helst, jag får köpa loss det för en billig peng och skall givetvis klippa till! Vad tror ni om ev förbättring i BC2?

Jag vill inte maxa upplösningen utan nöjer mig med BRA fps i medium med relativt låg upplösning. Jag kommer från en bakrund med mycket Counter-Strike så med BRA fps menar jag 80+. Vad tror ni? Låter det rimligt?

Jag har läst på div forum att många har problem med just dualcore-processorer. Kan det vara även det som sätter käppar i hjulen?

Tack på förhand,

Rille
Föregående tråd
Nästa tråd

98 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 98 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..