Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grafikkort?? hjälp av kunnig tack

Postat av gurre94 den 4 Mars 2010, 01:45
7 kommentarer · 168 träffar
Har nu fått min nya Samsung 22" LCD Syncmaster 2233RZ:

http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=446776

Ska nu köpa nytt grafikkort till skärmen och har läst att det inte går att spela spel i 120hz om man inte spelar i Native Resolution om man har ett ATI kort. Det går inte heller att använda 3D glasögonen från nVidia för att spela i 3D om man inte har ett Geforce.

Vad jag har fått reda på är att ATI i stort sett bättre än nVidia när det handlar om priser och prestanda, de flesta korten stödjer också DirectX 11.

Vissa säger också att ATI kommer att komma med nya drivrutiner till sina kort som kommer att fixa problemet med Native Resolution.

Min fråga är nu, är det värt att köpa ett bättre ATI kort som ger mer för pengarna än ett nVidia kort även med dom problemen som finns tillsamans med min skärm? eller ska jag köpa ett nVidia kort t.ex Geforce 260GTX men kanske inte får samma prestanda för pengarna och inte heller DirectX 11??
Vilket grafikkort ska jag köpa??

0BS! är redo att lägga 1000-2000kr
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar