Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moderkort[DATORKUNNIGA]

Postat av xque den 26 Februari 2010, 15:21
11 kommentarer · 316 träffar
Tjenare, det är såhär att jag köpte en dator från mediamarkt för drygt ett år och 3 månader sedan, den fungerar bra väldigt nöjd.

Men det ända problemet med denna dator är att den är väldigt varm.
Så jag funderar på ett köpa ett Coolermaster HAF 922 (vill inte lägga allt för mkt pengar på chassi)

Så jag undrar om någon här kan tyska och kan hjälpa mig lite för att jag vet inte vad mitt moderkort är för "klass" om det är ett standard atx eller mini atx eller något annat.

Daton är just nu på lagning för att det var ngt fel på den, den överhettades också väldigt mycket. Så jag vill ju inte köpa ett chassi och sedan när jag öppnar daton och tar ut komponenterna så vill jag ju inte att den inte ska passa eller så, för att haf 922 är ett atx chassi. Så jag undrar nu om någon av er här på fragbite som är datorkunnig skulle kunna hjälpa mig med att se vad jag har för slags moderkort.

Här är en video på min dator "fabriksvideo" men jag fattar inte tyska så det är lite svårt för mig att förstå men här är videon

http://www.youtube.com/watch?v =6y7dIDSWlLM

Moderkortet heter MS-7379VP. Jag har letat på google och frågat på en några forum men har inte fått några svar på vad det är för moderkort alltså säkert svar så att jag kan köpa chassit och bara flytta över delarna till de nya chassit, ska dock köpa ett nytt nätagg med.

Här är lite andra saker som ni kanske ska veta också

Processors

DeviceID: CPU0
Manufacturer: GenuineIntel
Name: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz
Speed (Current/Max): 2403 MHz

Video card

DeviceID: VideoController1
Name: NVIDIA GeForce 9600 GT
Memory: 512 MB
Resolution: 1680 x 1050, 32 Bit, 59 Hz
Processor: GeForce 9600 GT

BIOS

Manufacturer: American Megatrends Inc.
Version: V9.0S

Motherboard

Name: MS-7379VP
Manufacturer: FUJITSU SIEMENS
Version: 4.0

läser endast seriösa svar.

Tack på förhand.
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..