Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Trådlös uppkoppling funkar ej?

Postat av brennR den 6 Februari 2010, 14:18
14 kommentarer · 344 träffar
Hej alla!

Jag har problem med min dator (denna dator). Det är så att min far glömde bort inloggningslösenordet och därför blev jag tvungen till att formatera den. Men nu funkar inte min trådlösa nätverksanslutning.
Jag kan ju börja med att säga att jag har en HP Compaq nc6000 Laptop dator (väldigt gammal), och enligt Everest står det att jag har:
Atheros AR5001X+ Wireless Network Adapter via PCI, men jag hittar ingen drivrutin för det. (Under Nätverk -> PCI / PnP Nätverk i Everest)

Jag har varit inne på HP.se och kollat upp min dator med drivrutiner och så vidare, och när jag installerade en drivrutin vid namn:
HP WLAN W400-W500 Driver for Windows 2000/XP
Länk: http://h20000.www2.hp.com/bizs upport/TechSupport/SoftwareDes cription.jsp?lang=en&cc=se&pro dTypeId=321957&prodSeriesId=36 7367&prodNameId=367369&swEnvOI D=1093&swLang=8&mode=2&taskId= 135&swItem=ob-41090-1

så verkade datorn hitta själva nätverkskortet för ikonen för trådlös anslutning kom fram i aktivitetsfältet. Men jag kan inte hitta några trådlösa anslutningar när jag söker (ja, jag vet att jag har en router som stöder trådlöst).

Även när jag installerade drivrutinen ovan så kom det upp i Everest, under Nätverk -> Windows Nätverk att jag hade HP WLAN 802.11b/g W400.

Vad betyder detta ? Vilket är det rätta som jag ska leta drivrutiner efter?
All möjlig hjälp skulle uppskattas enormt mycket!

Tack så mycket på förhand!
Föregående tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..