1
Strul med moderkortet, hjälp!
Postat av jompa_cs_cola den 3 Februari 2010, 23:53
11 kommentarer · 35 träffar
För 2 dagar sen formaterade jag datorn och installerade xp på den, sen skulle jag installera drivers, men då märker jag att musen inte funkar. Så jag installerar allt genom att trycka mig fram med tangentbordet, efter att jag installerat, vad jag tror allt, så startar jag om den men musen funkar fortfarande inte.
Går in i enhetshanteraren och ser att PCI Device står som frågetecken, så jag försöker installera chipset drivers från skivan utan resultat. Har provat att installera SP2 och laddat ner drivers till moderkortet också istället, men ingenting funkar.
Har provat i 1 heldag nu med att få det och fungera men inget verkar ju funka, den vill inte ha drivrutinerna och jag fattar inte varför?? Det har ju funkat som smöret tidigare när jag ska installerat grejerna.
Vad kan felet vara?
Moderkortet är ett Asus P5Q SE2
Går in i enhetshanteraren och ser att PCI Device står som frågetecken, så jag försöker installera chipset drivers från skivan utan resultat. Har provat att installera SP2 och laddat ner drivers till moderkortet också istället, men ingenting funkar.
Har provat i 1 heldag nu med att få det och fungera men inget verkar ju funka, den vill inte ha drivrutinerna och jag fattar inte varför?? Det har ju funkat som smöret tidigare när jag ska installerat grejerna.
Vad kan felet vara?
Moderkortet är ett Asus P5Q SE2