Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med drivrutiner

Postat av brennR den 26 Januari 2010, 21:33
3 kommentarer · 186 träffar
Hej alla hjälpsamma människor på Fragbite!

Nu är det så här att jag har formaterat min gamla dator och installerat Windows XP på nytt. Men när jag var klar med installationen så märkte jag att det saknades ett par drivrutiner. Dessa är; grafikkortet, någon SS buss grej eller något liknande (kommer ej ihåg vad den hette), ljudet och nätverkskortet.

Som ni säkert förstår så är det nätverkskorts drivrutinen som jag är mest intresserad utav eftersom att om jag har internet på min gamla dator så kan jag fixa de andra enkelt (slippa gå in på denna, ladda ner, lägga in på USB-minne osv..)

Nu till själva problemet.

Jag glömde ju att anteckna vilken drivrutin jag hade till mitt nätverkskort så jag vet inte riktigt vilken jag ska ladda ner.

Det ända jag vet om nätverkskortet är att det heter "Intel PRO 10/100/1000" det var så det stod i blanketten där jag har beställt min dator ifrån.

Så jag tänkte bara att "aah, vad enkelt, google.se sen klart". Men så var det inte.

Det finns ju hur många drivrutiner som helst som heter något i from med Intel PRO 10/100/1000 på intels egna hemsida.

Jag kan tillägga att när jag installerat drivrutinerna (har installerat många olika) så heter de exakt likadant. Och efter en stund så står det att jag är ansluten via "Anslutning till lokalt nätverk" men jag kommer ändå inte ut på internet och kan inte heller göra något som har med internet att göra.

För en stund sedan öppnade jag även sidan på min gamla dator och skulle kolla vad mitt nätverkskort heter lite mer specifikt och kom fram till att jag har ett integrerat nätverkskort i moderkortet. Och på moderkortet står det "Intel Desktop Board, E210882, Class B" på.

Jag har provat googla på allt utan resultat.

Så min fråga till er är;

Vet ni något annat sätt hur jag kan få tag på mitt nätverkskorts namn med mera?

Och om ni kan hjälpa mig med att leta reda på rätt drivrutin så skulle jag uppskatta det oerhört mycket!

Tack så mycket på förhand!

EDIT: Glömde nämna att det är en Network Technical Titan 5000. Och för de som inte vet så har Network Technical gått i konkurs så det finns ingen support jag kan ringa. (För er som tänkte skriva "ring supporten")

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..