Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

ATI radeon 5850 dampar?

Postat av Mendokusaii den 24 Januari 2010, 11:16
48 kommentarer · 183 träffar
Hej, nu är det så att jag fick ett ATI radeon 5850 och jag är verkligen besviken på detta skit grafikkort, det har inte gjort något annat än och krångla.

Först när jag satte in det i datorn så var jag så upphetsad och allt de där.

Så starta jag upp cs som normalt en vacker dag, så wips så var det tydligen fel freq inställt. Jag tänkte jaja, men detta kan jag la fixa:) När jag går in i options så ser jag att den är maxad till 85 och vad jag än gör så är 85hz MAX på detta skit grafikkort!

Jag skickar in ett mail till AMD om denna "bug" enligt mig, jag får svar ca 1,5 vecka efter där skriver dem, vilket grafikkort jag mer specifikt menar, då jag läst på ca 100hemsidor att alla som köpt ett 5000series kort fuckar med freqen så jag undrar verkligen om detta är så jävla nördvändigt och säga..

Jag svarar och skriver, 5850

väntar ytterligare 1.5 vecka , där skriver dem att detta inte kommer kunna fixas.

Jag satt seriöst still i 1timme och glodde på skärmen av hur dem kunde DISSA 100hz eller 120hz :O

Jag sitter nämligen här med en CRT och en TFT 120hz OCH INGEN AV DEM KAN LIRA MED 120HZ!?

detta måste betyda att ATI radeon 5850 som ska stöda directx 11 INTE kan stöda 3D spel så som NVIDIA gör?

Detta är det första ATI jag köper och redan har dem gjort allt de verkligen KAN för att få mig att aldrig bli lurad av deras skit produkter igen.

ATI radeon 5850 Resultat:

3/10

Jag varnar er HÅLL ER BORTA IFRÅN 5000serien ni som lirar cs och vill fortfarande ha era 100hz - 120hz.

Men i alla fall visste ni att detta kunde bli ännu värre?

Igår tog jag ut min CRT skärm och körde enbart med min TFT, efter kvällen kopplade jag ut allt och satte in min vanliga CRT skärm. Startade cs med Freq 85. då fick jag samma problem som innan när jag försökt starta med 100hz, skärmen blev liten för cs.

Jag började undra, hm har jag fel freq igen?

Jag gick in och kollade vilken freq som är max nu, Då var tydligen 85hz borta 75hz borta och 60hz borta, nu var endast 52hz acceptabelt, och jag seriöst skrek FFFFUUUU JAG BARA UNDRAR HUR IN I HELVETE KAN AMD SÄLJA ETT SÅDANT HÄR SKIT KORT!??!?!?!

FUCK ATI !

diskussion: Har ni också blivit lurad på samma sätt som mig?

orkade inte skriva så noggrant, så några stavfel finns väl.

Testar på 9.12 hotfix, kommer med edit

Resultat: 85hz har Windows 7 32-bits

EDIT:

Ati släppte nya drivrutiner, patch 10.1

ska se ifall det löser mitt problem!

Vilket är bäst?

58 personer har röstat

48 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 48 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..