Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

RAM minne bärbar?

Postat av Hoog den 22 Januari 2010, 00:05
3 kommentarer · 45 träffar
Har en Compaq Presario V5000 rullar på helt okej (lirar CS) men ska upgradera ram minnet hade jag tänkt (1GB för tillfället) och ska skaffa så jag har 2Gb..

Ringt, mailat, chattat och allt vad man kan tänka sig med HP support och liknande och fått veta en hel del vad jag kan stoppa för ram minnen i burken, nu är de dock så att jag inte vet vart jag ska beställa?

Frågan är alltså.. Någon som vet en sida, gärna svensk.. som säljer Ram minnen?

Dem jag kollat mest på är Komplett, netonnet, eet.se (danmark som HP rekomenderar)

Och även för Datorkunniga::

I datorn sitter just nu

512mb, 533MHz DDR2, PC2-4200, SDRAM Small Outline Dual In-Line Memory Module (SODIMM)(407767-001 part nummer) PC2-4200

512mb, 533MHz DDR2, PC2-5300, SDRAM Small Outline Dual In-Line Memory Module (SODIMM)(409060-001 part nummer) PC2-5300
ÄR JAG GANSKA SÄKER På

Måste jag ha ett ram minne som är 409060-001 och ett som är 407767-001 eller kan jag ha två av den första t.ex?

Jag har ju som sagt 533Mhz just nu, undrar om 677Mhz eller liknande inte borde vara något problem? för på sidan där jag såg ett minne stod det att de var okej för min dator.. men live chatten med HP support sa att 533Mhz var det som gällde typ med andra ord..

Sorry för boken, kunnigas hjälp uppskattas!

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..