Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Startar datorn - Ingen bild, hjälp.

Postat av FiddeD: den 2 Januari 2010, 18:41
5 kommentarer · 80 träffar
Hejsan Fragbite. Jo det är så att min stationära dator inte fungerar längre.

Det hela uppstod efter en Windowsupdate och datorn startades om automatiskt. Vid uppstarten kom den inte längre än till moderkortsloggan. Startade om flertal gånger och tillslut så visar skärmen ingen signal, den förblir svart.

Öppnade datorn, kollade alla sladdar. Upptäckte att mitt GTX 260 inte visade tecken på att det var levande, fläkten snurrade inte.. men det kanske är så vid uppstart, vad vet jag. Bytte iaf till mitt gamla grafikkort 7800GT och samma problem kvarstår, dock snurrar fläkten på grafikkortet med 7800GT.

Testade också att starta med bara ett RAMminne men problemet kvarstår, testade sen att byta platser på dem men det funkade inte heller.

Har också kollat om det är någon ström i grafikkortssladdarna som kopplas in i grafikkortet, och det var det. Har tagit ut batteriet i 10min och sedan satt tillbaks, fungerar inte heller.

Vad är det som kvarstår?.. Är det moderkortet som klappat ihop?.. Eller är det nätagget trots att det går ström till grafikkortet?

Hjälp uppskattas, //fiddeD:
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..