Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

TV via bredband

Postat av Monte- den 15 December 2009, 01:21
7 kommentarer · 42 träffar
Hallå

Vi har telia bredband 24mbit och för ett par månader sen skaffade vi tv boxer som går via bredbandet och när vi koppla in det så märkte jag att internet vart segare, pingade vanligtvis runt 14 på vent men då pingade jag 42 och förut kunde jag tanka minst 1mb/sek utan att det påverkade spel.

Så kollade runt lite ifall det hade nå att göra med tv boxern och det hade det visst, tv boxern använder runt 15mbit för att kunna hålla alla kanaler igång utan att det ska bli fördröjning etc. Men jag brydde mig inte om det, kunde tanka någorlunda snabbt och samtidigt spela.

Men nu dom senaste dagarna så har det gått hur segt som helst till och från, kan ta typ 10sekunder att gå in på google och jag kan inte tanka speciellt snabbt. Testade göra tptest på bredbandskollen.se och stängde av alla program på datorn och ingen annan dator var på och jag fick 1.6mbit/sek utav 24mbit/sek vilket inte är speciellt bra.

Någon annan som märkt av samma sak? Kan man ringa och be dom ändra mängden bandbredd som reserveras åt boxern eller kommer det bli märkbara fördröjningar på TVn? Nån annan åtgärd man kan testa?

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..