1
Problem med x1650pro
Postat av Dirty! den 14 December 2009, 19:07
17 kommentarer · 84 träffar
Efter jag stoppade in ett x1650pro AGP har jag haft underliga fps drop. Jag hade ett liknande grafikkort från nvidia tidigare (7600gs) och med det hade jag 100 stabila fps, även med ett 9800pro flöt cs på bra.
Har ny formaterat datorn och instalerat om steam + cs och testat grafikkortet i en annan dator där jag hade samma problem.
Datorerna i övrigt:
Amd 64 3000+ @ 2340Ghz
2gb ddr 400Mhz ddr
x1650pro
Pentium 4: 2.4Ghz
1gb 333Mhz ddr
Lär inte spela någon roll när cs flyter bra på båda datorerna med 7600gs.
Så jag har kommit fram till att det är någon inställning som gör att jag får fps drop i cs. Har testat nyaste drivrutinerna men med dom funkar inte cs och med dom på skivan får jag fps drop. Är det någon som har/haft grafikkortet och vet vilka drivrutiner man bör ha eller vilka inställningar man kanske måste slå av?
Har ny formaterat datorn och instalerat om steam + cs och testat grafikkortet i en annan dator där jag hade samma problem.
Datorerna i övrigt:
Amd 64 3000+ @ 2340Ghz
2gb ddr 400Mhz ddr
x1650pro
Pentium 4: 2.4Ghz
1gb 333Mhz ddr
Lär inte spela någon roll när cs flyter bra på båda datorerna med 7600gs.
Så jag har kommit fram till att det är någon inställning som gör att jag får fps drop i cs. Har testat nyaste drivrutinerna men med dom funkar inte cs och med dom på skivan får jag fps drop. Är det någon som har/haft grafikkortet och vet vilka drivrutiner man bör ha eller vilka inställningar man kanske måste slå av?