Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hårddisk? 10000 rpm,ssd?

Postat av Lindeberg den 13 December 2009, 21:55
54 kommentarer · 55 träffar
Hade tänkt sätta ihop en sjyst spel- och allrounddator för 10k, tänkte först bara slänga in en vanlig 7200 rpms 500gb disk men såg att det fanns lite mer att välja på. exempelvis med 16, 32 och 64 mb cache, hur viktigt är det med stor cache? jag tankar inte och kommer inte köpa någon stor monsterdisk på 1 tb, utan troligtvis max 500 gig.

kommer en vanlig standardhårddisk typ som den jag nämner ovan, en 500 gig på 32 mb cache, att vara onödigt dålig och flaskhalsa i en i5-dator med 6 gb ddr3 och ett 5850-kort, eller är det bara pengar i sjön att köpa en overkill hårddisk?

såg även ngt som kallas för SSD-disk som jag inte vet så mkt om, bara läst snabbt på google och wikipedia... är fördelarna med dessa stora eller är det samma sak här, onödiga pengar? såg att dom kostade en hel del...

54 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 54 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..