Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ram minnen....

Postat av Enaze den 2 December 2009, 23:20
8 kommentarer · 225 träffar
Tja!

Jo, för ett år sen köpte jag mer RAM till min dator så jag fick 2st 1gb = 2gb totalt.
Nu för en månad sen började datorn spöka och lägga av och hålla på helt random så kollade jag RAM minnerna, och det visade sig att 1 av dom var trasigt.. TRODDE JAG! för allting funkade perfekt efter det.

NU. Idag, köpte jag ett till nytt (1st 1gig) och testade sätta i... Vart precis som förr, datorn gick inte att starta.."wtf" tänkte man och testade byta plats på dom 2 och helt plötsligt funkade det!
"JAHA!?" blev nästa ord och då testade jag byta ut mitt äldsta (som jag fick med datorn) mot det som jag trodde gick sönder och det funkade tydligen också!

Vart skitglad så jag testade sätta i alla 3 = 3gig.. Datorn gick igång, visade 3072mb RAM vid boot... MEN! när jag kommer in på datorn så visade det sig att datorn inte hittade grafik kortet...
Skitlack som man blev REV jag ut ett av ram minnena och då funka det igen -.- Testade byta plats på alla 3 minena men inget funkade..

SÅ! någon som vet varför den inte visar grafikkortet när jag sätter i alla 3 men funkar perfekt med 2?

Min tanke kan vara ntt som jag hört förut att eftersom jag kör med en Intel Pentium med 4CPU's så kan man bara ha 1,2,4,8 gb ram? STÄMMER DET?

stavfl bjuds... THX
Föregående tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..