Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator reparation.

Postat av teOo den 30 November 2009, 00:00
10 kommentarer · 225 träffar
Chacha Fragbite.
Nu är fallet att jag köpte en virusinfekterad dator av en polare för 800, den har bra komponenter och allt, så det var defenitivt ett prisvärt köp (datorn började ladda windows, sen crashade den).
Självklart ska jag plock ut delar och sånt, för att kolla om dom passar i min dator, okunnig som jag är.
När jag insåg att dem inte passade så satte jag tillbaka dom.
Då bestämde jag mig för att försöka sälja den för en billig slant till en polare, lite dyrare än vad jag köpte den för, han omformaterade då datorn och fixade BIOS så att allt funkar, men självklart så ska det vara ett problem: Grafikkortet.
Vi körde CPU-Z / CPU-ID och den registrerade inte grafikkortet, det fanns helt enkelt inte i datorn, vilket ledde till att jag inte kunde installera drivrutiner = värdelös dator.
Dock så fungerade fortfarande skärmen och allt, var bara att det laggade när man skulle scrolla ner för t.ex. sidor osv, Internet fungerar också.

Sen tröttnade han och gav upp efter lite slit, så nu har jag en icke-fungerande dator, som egentligen gör mig rätt frustrerad, eftersom den är bättre än min, därför ska jag lämna in den på reparation.

Så, nu undrar jag vart jag ska lämna in den (I göteborg), om inte nån av er 30-slakare har nåt tips på vad jag ska göra.

Tack för att ni tog er tid :)
Föregående tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..