Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internet laggar

Postat av henken den 22 November 2009, 15:59
4 kommentarer · 15 träffar
Tjenare fragbite!

Det är såhär att jag har lite problem med mitt Internet, det har funkat utan problem många år, så länge jag kan minnas faktist, men nu de senaste månaderna har det krånglat mer och mer. Det hela började med att för ca en månad sedan la Internet ner i några timmar hit och dit, oftast på fredag-lördag, så jag ringde upp vår bredbandleverantör (Telia) och som vanligt babblade de om att man skulle starta om Routern och kolla så att Internet var kopplat i första jacket (Det är väl självklart, om det har funkat perfekt i 5 år när vi haft Routern kopplat i detta rum och 5 år innan det när vi haft den kopplad i ett annat rum).

Så efter en utskällning så skickade de en tekniker och jag fick ett sms någon vecka senare "Våra tekniker har tittat på problemet och ditt Internet ska nu fungera igen". Efter detta så funkade det bra i någon vecka, sen så började det krångla igen, fast denna gången så är det inte på samma sak, utan nu är det mer som att det funkar skitbra, hackar till i någon sekund, sen fungerar bra igen.

Ett exempel kan vara när jag kör TPTEST ( http://www.bredbandskollen.se ) så ligger den på 6mbit till kanske 40% sen så stannar den i ett par sekunder, sen går den upp till 6mbit igen (Jag har 8/1)

Så då kommer vi till min fråga:
Är det Routern/Modemet det är fel på eller ska jag ringa till Telia och be dem att skicka en tekniker igen ?
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..