×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny dator - hjälp med minne processor osv

Postat av Lindeberg den 22 November 2009, 10:42
18 kommentarer · 235 träffar
Hej,

Är galet sugen på en nya stationär dator. Nuvarande hänger inte riktigt med spel och dylikt längre.

Gillar att bygga själv så hade tänkt göra det. Nu vill jag bara veta några saker om typ processor, ram osv eftersom det skiljer rätt mkt pengar mellan olika alternativ. Har ingen bestämd budget direkt men vill hålla ner priset i mesta möjliga mån...

(Tänker handla ifrån Komplett om ni undrar)

1. Processor (den eviga frågan), Intel eller AMD? Antar att jag ska köra på en quad, och AMD verkar avsevärt billigare än Intel. Hur är prestanda? Har hört att AMD skulle prestera bättre i spel, varför förstår jag inte. Dessutom har jag fått uppfattningen att AMD har större problem med temperatur och ljudnivå, stämmer det?

2. Ram-minnen, är det värt att satsa på DDR3 eller räcker DDR2 ett tag till?

3. Nätagg, hur kraftigt hade ni köpt med lite reservation för komponentuppgraderingar i framtiden? Är 700-800 W nog? Tänker förmodligen smälla in ett 4890 alt. ett av grafikkorten i nya 5000-serien, ATI snackar vi alltså...

4. Hårddisk, 7200 rpm 32 mb cache inga konstigheter? 10 000 rpm in lönt, eller?
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..