Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorproblem, pris utlovas!

Postat av bNt den 27 Oktober 2009, 13:31
10 kommentarer · 96 träffar
cha cha alla på fregbait. Nu ska jag berätta om mitt lilla problem jag har.. :(

Sitter på en burk med 2.0ghz amd prolle, 2GB ram, 500W nätagg och lite annat smått och gott. Mitt problem har med grafikkortet/en att göra.

Hade innan ett Radeon x850 som har gått väldigt varmt några gånger för ofta (datorn började pipa och den låg väl på 70-80 i idle, hehe.) Efter det dammsög jag datorn. Då låg den runt 40 i idle. Men prestandan sög verkligen, kom det typ 3 pers å rushade, kastade 2 granater så fick jag fpsdrop till 70-80 direkt. Blev otroligt less efter några månader och därför tog jag fram våran gamla gamingburk från 2003 som innehöll ett Geforce 5950 fx eller något sånt, 256mb.

Nu till problemet. Ibland när jjag går in på en server, inte startar CS t.ex. med Nvidiakortet, så dör datorn bara direkt. Ibland hinner jag vara inne några sekunder innan allt blir svart. Vissa gånger flimrar det lite i väggar och dylikt men inget jättefarligt, går att leva med.

Men min stora fråga är varför datorn dör ibland direkt, och varför det funkar galant ibland? Fpsdroppar förövrigt typ aldrig med det kortet heller. För när jag väl varit inne 20sek på en server så dör aldrig datorn efter det.

Dock så har det en gång kommit upp någon ruta om att kortet får för lite ström och man ska testa stoppa i en extra strömkabel och se om det blir någon förändring. Dock så hittar jag varken denna extra kabel eller extra uttag någonstans på kortet. Är väl lite retarded, men vafan? :(

Hjälp som leder till att det blir fixat belönas med ett Steam account som innehåller CS, source (lol sugspel ändå), DoD och dylikt.

Diskussion; brukar du har problem med din dator?;p

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..