1
HDD-could not access disk
Postat av Låst konto 146056 den 25 Oktober 2009, 13:10
0 kommentarer · 72 träffar
Tjenare, har en dator med grejjer ca 1,5 år gamla och väl skötta.
Satt och spelade cs på lanet och alla temp var normala såsom hddn 28grader och sånt
Stängde av datorn normalt på start-< stäng av
käkade lite mat och när jag tryckte igång den igen kom den aldrig till inloggningsrutan utan bara visade XP rutan rulla förbi med svartbakgrund :| :(
Gick in i felsäkert läge och den stannar på mup.sys
sedan så testade jag boota xp skivan men när jag ska ta bort partitionen på den hittade hddn så står det "
hdd'ns namn och size på partitionenex 42789000
Tar delete partition som alltid gör för att sedan ta create new och sen kommer
Could not access disk and delete " något sånt :S
Testat med boot program att kolla moderkort=okej alla tester , ram=okej , allt annat okej förutom :|
keyboard failure och hdd failure på quick low-test och dom andra.
Dock blev Read test , Verify test = alright :|
*
Vad tror ni om detta och har ni någon lösning utanatt behöva köpa några nya delar till datorn?
*
Tack på förhand // Joakim
Satt och spelade cs på lanet och alla temp var normala såsom hddn 28grader och sånt
Stängde av datorn normalt på start-< stäng av
käkade lite mat och när jag tryckte igång den igen kom den aldrig till inloggningsrutan utan bara visade XP rutan rulla förbi med svartbakgrund :| :(
Gick in i felsäkert läge och den stannar på mup.sys
sedan så testade jag boota xp skivan men när jag ska ta bort partitionen på den hittade hddn så står det "
hdd'ns namn och size på partitionenex 42789000
Tar delete partition som alltid gör för att sedan ta create new och sen kommer
Could not access disk and delete " något sånt :S
Testat med boot program att kolla moderkort=okej alla tester , ram=okej , allt annat okej förutom :|
keyboard failure och hdd failure på quick low-test och dom andra.
Dock blev Read test , Verify test = alright :|
*
Vad tror ni om detta och har ni någon lösning utanatt behöva köpa några nya delar till datorn?
*
Tack på förhand // Joakim