1
Nytt Chassi & Moderkort
Postat av jag_svelter den 25 Oktober 2009, 10:08
9 kommentarer · 195 träffar
Tja allihopen. Nu till jul så ska jag få nytt chassi och moderkort, men vet inte riktigt vad jag ska välja.. Kostnaden får högst vara 2000kr. Men jag har några krav:
1. det ska funka med min Amd AThlon64 4800+ 2.5ghz dual-core Socket AM2 processor
2. Chassit ska vara så tyst som möjligt, samtidigt som den kyler bra. Det ska väl vara något snygt oxå, kanske nå fönster eller dyl.
3. Det ska vara ett normalstort chassi.
4. Mina ram-minnen ska passa å funka oxå. Det är 4st stickor på 1gb. 2 st av dem är
PC2-5300 och dem andra två är PC2-6400.
Sen, behöver jag en ny fläkt till processorn, elelr ska jag ta "default"?
Tack på förhand :)
EDIT: glömde nämna att jag senare ska kunna upgradera processorn till en Phenom x4 eller liknande, så den måste supporta AM2/Am2+/AM3 med andra ord.
1. det ska funka med min Amd AThlon64 4800+ 2.5ghz dual-core Socket AM2 processor
2. Chassit ska vara så tyst som möjligt, samtidigt som den kyler bra. Det ska väl vara något snygt oxå, kanske nå fönster eller dyl.
3. Det ska vara ett normalstort chassi.
4. Mina ram-minnen ska passa å funka oxå. Det är 4st stickor på 1gb. 2 st av dem är
PC2-5300 och dem andra två är PC2-6400.
Sen, behöver jag en ny fläkt till processorn, elelr ska jag ta "default"?
Tack på förhand :)
EDIT: glömde nämna att jag senare ska kunna upgradera processorn till en Phenom x4 eller liknande, så den måste supporta AM2/Am2+/AM3 med andra ord.