1
Datorköp - Speldator!
Postat av Sanka den 24 Oktober 2009, 13:50
19 kommentarer · 26 träffar
Tjena alla!
Nu är det dax att köpa ny dator och skulle behöva lite hjälp.
Är inte så inne på dagens produkter och om vad som e prisvärt. Så behöver alla råd jag kan få.
Det ska helt enkelt vara en speldator, så den ska klara alla de senaste spelen på högsta upplösningen utan lagg.
Har kollat runt lite och fått ett tips på
http://www.komplett.se/k/ci.as px?sku=10158
där jag ska byta ut 3delar till
1.
Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 120mm Fläkt
2.
ASUS P5Q PRO Turbo, P45, Socket-775 ATX, DDR2, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16, Xtreme Phase Power Design
3.
MSI GeForce GTX 275 896MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Twin Frozr OC", GDDR3, 2xDVI, HDMI, HDCP
Säg vad ni tycker bra/dåligt.
Kom gärna med egna byggda datorer som ni skulle tänka er köpa också.
Tackar på förhand. =)
Här kommer några extra punkter.
1. Ja, jag kan bygga datorn själv.
2. Ska bara köpa burken och allt som ska vara inuti, ingenting utanför så som högtalare mus t-bord osv.
3. Den ska vara tyst.
4. Burkens utseende har inte så stor betydelse.
Nu är det dax att köpa ny dator och skulle behöva lite hjälp.
Är inte så inne på dagens produkter och om vad som e prisvärt. Så behöver alla råd jag kan få.
Det ska helt enkelt vara en speldator, så den ska klara alla de senaste spelen på högsta upplösningen utan lagg.
Har kollat runt lite och fått ett tips på
http://www.komplett.se/k/ci.as px?sku=10158
där jag ska byta ut 3delar till
1.
Corsair TX 650W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 120mm Fläkt
2.
ASUS P5Q PRO Turbo, P45, Socket-775 ATX, DDR2, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)16, Xtreme Phase Power Design
3.
MSI GeForce GTX 275 896MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Twin Frozr OC", GDDR3, 2xDVI, HDMI, HDCP
Säg vad ni tycker bra/dåligt.
Kom gärna med egna byggda datorer som ni skulle tänka er köpa också.
Tackar på förhand. =)
Här kommer några extra punkter.
1. Ja, jag kan bygga datorn själv.
2. Ska bara köpa burken och allt som ska vara inuti, ingenting utanför så som högtalare mus t-bord osv.
3. Den ska vara tyst.
4. Burkens utseende har inte så stor betydelse.