Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn är död!

Postat av Yallaboy1337 den 20 Oktober 2009, 10:58
16 kommentarer · 117 träffar
Tjenare!

Det är så att för typ 5 månader sen klockade jag min processor lite en Intel E6600 från 2,4ghz till 2,9ghz. Utan att höja Vcore och den klarade ORTHOS i 12 timmar osv..

Sen fick jag problem med bluescreen vid spelande och fick då tipset att höja volten på minnena gjorde det så de har stått på 1,9V.

Detta har alltså funkat i runt 5 månader med hårt spelande och tester.
Men när jag skulle starta om datorn igår efte rne windows uppdatering så startade de inte om.

Allt som händer nu när jag trycker på knappen är att den skriker (piper) as högt sen är skärmen bara svart.

Har testat utan hårddiskar och med andra har testat alla platser för ram och olika ram minnnen, testat med annat grafikort och utan. Ibland kan det hända så att BIOS vill bli återstält så då gör jag en CLEAR CMOS och klockar igen. men det går inte nu, har även testat tagit ut batteriet. Datorn bara piper.

hjälp mig :(
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..