Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Trafikproblem på nätet

Postat av Dr. House den 19 Oktober 2009, 20:54
1 kommentarer · 169 träffar
Hej!

Nu är det så att jag besitter ett enormt irriterande problem, och har gjort det i flera månader nu. Har bara inte haft ork till att göra något åt det för än nu!

Så fort det går trafik ner till min dator, slutar min DNS att fungera. Eller jag tror i alla fall att det är så det ligger till. Det är ungefär det jag kommit fram till.

Om jag surfar runt här på fragbite, och börjar ladda ner något, så kan jag varken byta hemsida (till t.ex. google, aftonbladet, facebook eller liknande) eller ansluta till ventrilo.

Om jag drar upp fragbite, facebook och aftonbladet och sen börjar ladda hem något, funkar dessa tre sidor men inga andra.

Om jag refreshar servrar på HoN kan jag inte joina något game för än refreshen är slut och refreshar jag servrar i CS får jag bara upp ett par games som mest.

När jag väl är inne på en server i HoN eller CS funkar det bra. Spela är inget problem i sig, men problemet är ändå sjukt irriterande!

Innan ni frågar så laddar jag självklart inte hem i maxhastighet eller ens nära på. Det räcker att jag tankar i 10 kb/sec eller streamar något på youtube, ja, till och med refreshar servrar på HoN, för att allt annat ska lägga av.

Det enda jag inte gjort än är att ringa Comhem, som jag harsom leverantör(daahh). Ringa bredbandssupport är an det sista jag vill göra eftersom man alltid får så dryga svar där.

Jag har alltså:

- Bytt router/modem
- Testat polarens router/modem
- Bytt nätverkskablar
- Alla datorer i nätverket här får samma problem, alltså blir det inga LAN med tanke på att DNS lägger ner så fort någon streamar/refreshar/laddar ner något

Så, fragbitare, har ni några förslag på vad det kan vara? :)

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..