Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem. Hjälp!

Postat av richfranklin den 14 Oktober 2009, 01:47
8 kommentarer · 144 träffar
Tjenare FB!

Jag har nyligen satt in ett nytt grafikkort (ATI Radeon HD 3800 Series) i datorn. Anledningen till det var så att jag skulle kunna spela de nyare spelen. Men ett tag efter, när man startade datorn så sattes ej musen, tangentbordet eller skärmen på. Det var som att de inte var inkopplade i datorn. När man väl stängt av och på datorn ett par gånger så funkar det till slut och komponenterna startas.

Vad kan problemet vara? Väldigt irriterande och det kan ju inte vara bra för datorn att stänga av och på den massa gånger sådär?

Kortet verkar vara rätt isatt och så i alla fall då de nya spelen funkar (vilket de ej gjorde innan då förra kortet hade för få shaders).

På senare tid har skärmen blivit helsvart mitt i spelandet, när jag t.ex har kört Fallout 3. Och jag måste då starta om datorn för att få den att fungera korrekt igen.

Någon som vet vad problemet kan vara? Har det med skärmen med att jag satt på och stängt av datorn så mycket att göra eller vadå? Orkar inte datorn starta upp med komponenterna i början? Har någon gått sönder som jag måste köpa nytt?

[Windows XP Home SP3, AMD Athlon 64 Processor 3200+, 1GB Ram, 2.25 GHz, Samsung SyncMaster Magic TFT Skärm]

Hjälp uppskattas väldigt mycket. Tack :)
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..