Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny Dator!

Postat av Knastret den 24 Juli 2009, 11:38
26 kommentarer · 223 träffar
Tjena FB ska tjacka ny burk i dagarna och vill gärna bolla lite idéer med er! Datorn som ev. ska inhandlas har följande prestanda:

AMD PHENOM 64 X4 9950 2,6 GHz och 4mb cacheminne.

MSI/Asus Moderkort K9 AM2 socket, Raid, SATA2, 4*DDR slot /800MHz, PCIex

2G DDR2 800MHz (vill inte ha mer eftersom man inte kan använda dual-channelfunktionen då)

1TB HDD SATA2 16MB 7200r 3GB/S 9ms

nVidia GeForce 9800GT PCI-E 1024MB GDDR2 /HDTV, DVI

DVDRW 22X DL Nero 7.0

8 channels ljudkort 3D

Nätverkskort Giga-LAN (10/100/1000BASE-T)

Midi tower chassi med ett 500 W nätagg.

Windows XP home

Mina frågor är nu om jag ska köra på AMD eller intel, själv tycker jag att AMD har bra priser kombinerat med grym prestanda men med intel kan jag ha ett moderkort som klarar av DDR3 minnen och det vore nice. Funderar dock på om man ska byta ut processorn ev. till en AMD Phenom II X4 955 Black Edition med 3,2 GHz och 8 mb cacheminne. Berätta gärna om egna erfarenheter kring Intel och AMD och berätta gärna VARFÖR ni tycker som ni gör. Tänk bara på att det inte får kosta allt för mycket för min del:P Säg i övrigt också vad ni tycker om datorn.. I nuläget kostar den 9k utan antivirus. Om ni har tips på bra antivirus får ni gärna dela med er av dem. :D

EDIT: Jag har lyssnat på era råd och kommit fram med ett nytt förslag:

Som processor vill jag ha en Intel Core 2 Quad 9550 2,83 GHz med 12 Mb cacheminne (extremt mkt cacheminne?)

2ggr2 Gb RAM för att få 3,25 Gb + dualchannel funktion.

Sist men inte minst ett ASUS GeForce GTX 275 896MB sen ett 550 W nätagg. på det:P

Låter det som ett bättre förslag? Själv tycker jag att det är fett mycket prestanda för min del, vill inte kräma på för 20k dirr. Annars uppskattas förslag på antivirus åxå:D

Mvh Knastret

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..