Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bränd dator?

Postat av Theking den 14 Juli 2009, 15:04
2 kommentarer · 21 träffar
För några veckor sen åskade det mycket här, vi hade åskan riktigt nära oss. vi fick några rejäla smällar och vi hann inte koppla ur datorn innan första smällen hördes,.. Först när jag provade starta datorn, startade den inte, sen efter några sekunder startade den av sig själv, och stängde av sig själv ..tur som det var startade datorn efteråt, Men mina USB portar funkade inte, och mitt integrerade nätverkskort var oxå trasigt. Thats my story. Här till mitt problem

Efter ett par veckors datoranvändning beställde jag ett USB PCI chip, och tänkte att det skulle fungera. Jag installerade chipet i datorn, och startade den. och gick ner en sväng till nedervåningen, när jag kommer upp är rummet rökfyllt och det luktar j*vligt bränt. Jag drog snabbt ur alla kablar och dylikt.

Jag öppnade upp datorn och kopplade ur det nya chipet, eftersom det var det som måste ha orsakat problemet ( antar jag?). Jag startade datorn, och den gick igång, men stängdes av kort därpå, för att sen starta om sig själv, och hålla på så hela tiden.

Där är jag nu, och det är mitt problem.
Är det mitt Nätagg som är trasigt eller är det överhettning?
Ps, Datorn är ett hemmabygge men har fungerat som guld ända tills dess

Hoppas ni kan lösa problemet
Mvh Erik
Föregående tråd
Nästa tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar