Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Klockning av 4850 & 6000+

Postat av Ryan Atwood den 3 Juli 2009, 16:41
0 kommentarer · 90 träffar
Hej, det är så att jag har klockat min processor och grafikkortet likaså. Grafikkortet är ett ASUS EAH4850 och processorn en AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.11GHz.

På processorn har jag orginalkylaren men på grafikkortet så har jag bytt orginalkylaren mot en Arctic Cooling Accelero S1 Rev 2 med en Fractal 120mm fläkt som jag själv har moddat dit för bättre effekt.

Mitt moderkort är ett Gigabyte GA-MA78GM-S2H.

I BIOS har jag endast ökat CPU frekvensen från 200 till 215 vilket gav mig 3.33GHz (orginal 3.11GHz).

Vcore är orginal på 1.4V och den har jag inte ändrat någonting, och jag undrar borde jag göra det om jag ökat cpu frekvensen?

I Catalyst Control Center så har jag ökat GPU Clock från 645MHz till 680MHz och GPU Memory från 933MHz till 1050MHz. Temperaturen på mitt grafikkort ligger nu alltså på 32C. Är detta bra eller borde jag göra på något annat sätt?

Tacksam för alla hjälpsamma och kritiska svar!

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..