1
Telia Fiber
Postat av Regern86 den 29 Juni 2009, 04:00
8 kommentarer · 175 träffar
Hejsan har lite frågor till er här på Fragbite.
Det är så här att jag har Telia Fiber 100/100
Och har kört med 3 St routrar
2 St Dlink och samt nu en Netgear
av nån konstig anledning så dör mitt internet ibland,Ibland bara Explorer,samt man kan ej pinga till dn.se lr sunet Msn brukar klara sej men irc dör.Men ibland dör hela internet.Och när man bootar om i routern funkar de direkt igen.Annars kan man få vänta 3-15 min.Varför sker detta?Internet funkar ju bra utan router.Och menar på 3 routrar kan de inte va fel på.
Och jag kör Dynamisk ip även testat fast ip men det är samma fenomen då med.Någon som vet vad just detta kan bero på skulle jag bli vädligt tacksam.
Och jag har testat updaterat routern och även testat en äldre Firmware.
Thx på förhand !
Det är så här att jag har Telia Fiber 100/100
Och har kört med 3 St routrar
2 St Dlink och samt nu en Netgear
av nån konstig anledning så dör mitt internet ibland,Ibland bara Explorer,samt man kan ej pinga till dn.se lr sunet Msn brukar klara sej men irc dör.Men ibland dör hela internet.Och när man bootar om i routern funkar de direkt igen.Annars kan man få vänta 3-15 min.Varför sker detta?Internet funkar ju bra utan router.Och menar på 3 routrar kan de inte va fel på.
Och jag kör Dynamisk ip även testat fast ip men det är samma fenomen då med.Någon som vet vad just detta kan bero på skulle jag bli vädligt tacksam.
Och jag har testat updaterat routern och även testat en äldre Firmware.
Thx på förhand !