Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Byta Laptop mot Stationär (VÄRT?)

Postat av ;kRALLE den 20 Maj 2009, 18:20
16 kommentarer · 392 träffar
Tja. Jag har en Acer Aspire 6920 Laptop som jag är grymt less på. Den är jobbigt seg, går fan inte att lira någonting på den. Jag ligger inte ens på 100 konstata FPS i CS (??!?!) och jag har ~10 fps i Dalaran på lägsta grafiken när jag väl försöker spela WoW.
Jag betalade 8 tusen för den här datorn för ungefär 5-6 månader sedan.

Acer Aspire 6920:
o Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T7500 @ 2.20 GHz
o Minne: 3,00 GB Ram
o Grafik: ATI Mobility Radeon HD 3650 (512 MB)
o Lagring/Utrymme: 250 GB Hårddiskutrymme
o Operativsystem(OS): Windows Vista Home Premium 32-bit

Detta är alltså vad min dator innehåller, och jag undrar om det är värt att byta min dator mot den här stationära datorn: http://www.blocket.se/vasterno rrland/Spel_dator_amd_X2_4400_ _billigt_21789803.htm?ca=4&w=1

... Nå, vad tycker ni? Jag känner killen och han bor inte alls långt ifrån mig. Jag undrar mest om bytet är värt. Jag är väldigt säker på att den stationära datorn kommer att prestera bättre i spel, men det känns endå som om jag byter ner mig med tanke på pengarna jag la ut på den här datorn jag nu har.

Ni får gärna komma med åsikter och synpunkter.
Om bytet är ovärt för min del, säg isåfall också varför det är det, är ni snälla! Jag vore väldigt tacksam ifall ni kunde hjälpa mig med det här svåra beslutet. Jag vill ju kunna lira utan allt jävla lagg hela tiden.

Jag spelar spel som:
o World of Warcraft
o Counter-Strike 1.6
o Warcraft III

Stort tack på förhand till er som vill hjälpa mig, det uppskattas verkligen! Stavning etc. skiter jag fullständigt i, så ni behöver inte slösa eran tid på att påpeka hurvida min stavning är. Ska tilläggas också att jag har en samsung 22" widescreen skärm här som inte används, så egentligen tjänar jag ingenting på skärmen som killen med blocketanonsen har.

mvh
-jpz

Är bytet värt, för min del?

23 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar