Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grova Fpsdrops @ Laptop

Postat av Red John den 4 Maj 2009, 15:14
9 kommentarer · 106 träffar
Tjenare där! Nu är det så att jag har ganska så grova problem med min laptop när jag spelar cs och jag skulle behöva lite hjälp :P När jag startar cs så och när jag gör ett new game så får jag inga fps drops när jag går runt fast det är ju ganska så självklart. Men sen när jag bokar en server och ska spela en pcw eller kanske bara warmup så får jag ofta fps drops när "motståndaren" kommer fram till mig och när jag siktar på han, sen när jag eller någon annan kastar smoke så sjunker min fps ner till 70-60. Sen när jag har spelat ett tag så åker min fps bara ner till 60-40 när jag går runt bara... Kastar någon flash eller sätter på flashlight så händer det ibland att jag får 80-70 fps. Blir så sjukt less när man sitter mitt i en pcw och får dessa drops, samtidigt som jag fps droppar så hackar siktet sjukt mycket. Det skulle vara mycket skönt ifall jag kunde bli av med dessa grova problem. Blir inte så glad då jag betalar 7000 kr för att få skit och då datorn inte pallar med ett spel från 99.

Saker som jag försökt göra för att lösa dessa problemen:
Scannat datorn efter virus / skräp (filer som inte används/behövs), kört med diskdefragmenteraren, diskrensning, ändrat till bästa prestandan i drivrutinerna, ändrat upplösning till sämsta med 16 bit både i windows och cs, använt CCleaner, rensat med allt som går, stängt av exakt allt förutom steam / cs och ändrat till hög prioritet på cs och stängt av explorer.exe, jag har stängt av en kärna också.

Allt jag skrivit här ovan har inte hjälpt ett dugg.. Skulle det inte finnas något sätt man skulle kunna boosta dessa laptops?

Mina Rates:
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
cl_rate 9999
cl_lw 0
cl_lc 0
rate 30000
ex_interp 0
fps_max 101
_snd_mixahead 0.1
ati_npatch 0
ati_subdiv "0"

Det jag har skrivit i launch options är:

-freq 60 (Hur mycket hz skärmen klarar av)
-heapsize 999999999 (Hur mycket RAM man vill ska gå åt till CS, och då har jag ju tagit allt)
-dxlevel 70 (för DirectX version 7.0)

Sen har jag FPS models med.

Här är lite info om min dator:

Grafikkort: ATI Mobility Radeon HD 3450 - 512 MB

Processor: AMD Athlon X2 QL-64 / 2.1 GHz (med dubbelkärna)

RAM: 3GB

Länk till datorn: www.komplett.se/k/ki.aspx?sku= 428742

Köpte den från komplett.

Var tror ni problemet skulle kunna ligga? Skulle det kanske hjälpa om jag installerade över vista till xp 64 bitars? Är tacksam för svar!

Thx // NinjaN
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..