Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

3dmark06 och FPS problem, hjälp!

Postat av SynC- den 28 April 2009, 00:14
4 kommentarer · 141 träffar
Tja, har sedan länge haft problem med min FPS på denna dator jag har, haft den ganska länge.

Jag får knappt 50FPS i WoW och inte i närheten av 100 FPS i CS, trots det att datorn kostade en hel del pengar när jag köpte den, detta är mitt system:

Intel Quad Core Q6600 2.40Ghz
nVidia GeForce 8800GTS 512MB
2048 MB RAM
Windows XP 32-bit

Körde min första runda i 3dmark06 och fick detta resultat:

4031 3DMarks
SM2.0 Score = 2221
HDR/SM3.0 Score = 1250
CPU Score = 1150

Antar att detta är ganska dåligt resultat, jag kan ej mycket om datorer utan jag bad en kompis sätta ihop den bästa speldatorn han kunde för max 8.000:- (Detta var dock cirka 8månader sen).

Så, hjälp mig kära fragbite, varför håller min dator sjukt dålig FPS i olika spel samt varför kan jag inte ens nå 100FPS i CS?

Håll er gärna undan från idiotiska saker som "Uppdatera dina drivrutiner" och "Virusrensa datorn" eftersom jag har någorlunda kunskap, men det jag antar är att någon av delarna inte vill sammarbeta med dem andra vilket gör att jag får dålig FPS.

Vad skulle ni göra i min sits? skulle ni slänga datorn i väggen och köpa en ny eller skulle ni ta reda på vad det är som håller min dator tillbaka? i så fall hur skulle ni gå tillväga?

Tack.
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..