Halloj!
Köpte ny dator idag och allt gick bra när vi satte i prylarna, avmagnetiserade under installationen av prylarna.
Delarna är kompatibla ihop och skall fungera prima enligt dator säljaren i dator butiken där komponenterna köptes.
Speccs på alla delar:
CPU: Intel Dual Core E5400 Socker LGA775 Freq: 2.7Ghz
Modekort: MSI P35 Neo-F
Minne: Corsair TWIN2X 6400 CL5 2*1024 DDR2-800
Grafikkort: Palit Geforce 9600GT GDDR3 512Mb
Nätaggregat: 500W
Vi har testat att ha DVD/CD rom och HDD urkopplade men går inte längre än till själva uppräkningen av minne, efter uppräkningen så låser sig datorn?
Spelar ingen roll vad vi gör den hänger sig på samma ställe, fast nån gång har den gått vidare till att man skall trycka Y/N för att återställa eller inte men hänger sig innan man hinner trycka :S
När vi startar den efter strömmen varit avknäppt så går den igång men dör efter nån sekund och startar av sig själv efter ca 5 sek?
Vi har prövat byta minne, grafikkort, reset på bios men inget hjälper.
Några förslag på vad det kan vara och vad som måste åtgärdas?
Tacksam för snabba svar då köparen är SJUKT spelsugen
Nej det är inte farligt
Har du hört det förut lär det inte vara några problem grabben! ;-D
Tacksam för alla svar också (:
Om det inte är det så är det dags att "lufta" det. Det kan du be din far eller någon annan kunnig om.
Om det är el/olje element så vet jag inte, även fast jag är utbildad rörmokare dock bara lärling så vet jag inte vad det är för fel :P
Ring rörmokare så får han/hon komma och kolla på skiten, brukar vara lättast att låta dom "skillade" fixa ;)