Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Abit an9 32x PROB

Postat av JAEGERMEIZTR den 25 Februari 2009, 15:57
1 kommentarer · 51 träffar
Tjena.

Rotade igenom mina gamla datorprylar som man hade liggande. Blandannat då ett Abit an9 32x(de som gjordes fatality variant elr nåt) och en amd 64 3800+

så tänkte att jag beställer lite delar till det o drar igång det systemet ;) sagt och gjort beställde hem 2gb ram ddr2 6400, 1st 320gb hdd, ett graffe,
och nätaggregatet corsair tx 650w.

Nu till problemet. datorn startar och går fint. ( i 10 sek) sen stängs allting bara av och startar inte igen såvida jag inte stänger av strömmen helt och startar igen. Då får jag en felkod ( 8.7 ) som lyder "Check cpu core voltage"

Resettar jag cmos så /tar ut batteriet så kan det funka fint i kanske 2 minuter sen helt plötsligt stängs det bara av igen. vid startförsök direkt efter återkommer felkoden (8.7)

Jag kan komma åt bios en kort stund, har kollat core voltage vilket ligger normalt, och alla temperaturer ligger normalt. Endå stängs det helt oväntat bara ner ;) hinner ju inte komma någonstans i win xp installationen haha=)

Brossan hade kortet innan mig, och det strulade typ såhär direkt när han köpte det. (av nån korkad anledning så bytte han aldrig utan köpte bara ett annat nytt) sen har detta bara legat och samlat damm.

Någon som har någon idee till varför det gör som det gör. lösning?

Ska dra och träna nu, hoppas på lite lösningar/spekulationer tills jag kommer tillbaks ;)

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar