Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

uppgradering hjälp!!

Postat av kire1111 den 19 Februari 2009, 00:17
4 kommentarer · 55 träffar
Hej
Går i köpetankar, vill gärna uppgradera mitt grafikkort. Tycker inte det hänger med längre när man spelar nya spel. Är inte alls så duktig på detta så jag ber lite om hjälp och råd. Har idag ett NVIDIA GeForce 8800 GTS 320mb kort i. Vilket kort skulle man kunna uppgradera med så att man märker skillnad? Och hur vet man att korten passar min data ?. Hade tänkt lägga ut ca 2000 kr får man ett bättre kort för dessa pengar än det kort jag har idag? Och vad måste jag tänka på vid byte av kort, måste jag byta Processor och moderkort med för att det nya kortet ska funka? Har idag AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4600+ och nForce 570 SLI AMD/NFP 3400 moderkort.
Eller räcker det med att byta processorn för att spelen ska flyta på bättre på högre upplösning? Har 4 GB ram minne. Och en sista fråga ström måste man uppgradera strömstyrkan med på det nya kortet?
Många frågor men är som sakt inte så insatt i detta med grafikkort och uppgraderingar. Tycker om att spela är inte så intresserad av data delar.

mvh
erik

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..