1
Behöver hjälp med bygge av spelpc
Postat av Hedonist den 3 Februari 2009, 21:22
11 kommentarer · 186 träffar
Hej!
Som titeln föreslår efterfrågar jag hjälp med bygge, och då främst vilka komponenter som passar bäst.
Lista med nuvarande tänkta komponenter:
Chassi: Antec p182
Nätagg: Corsair 620HXEU
Hårddisk: WD Caviar Blue 640GB (har extern till långtidslagring)
Moderkort: Asus P5Q-E
Processor: Intel Core 2 Duo E8400
Ljudkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer
Internminnen:Corsair Twin2x 6400 ddr2 2x2GB
Dvdbrännare: Samsung SH-S223F
Grafikkort: Kan verkligen inte bestämma mig, hjälp uppskattas med vad jag egentligen bör ha.
Övrigt nämnvärt är att jag kommer främst använda den för att lira warhammer online, fast har även tänkt mig att kunna varva med kanske lite av de bättre shootsersna på senare år, ex Bioshock, Crysis, som jag inte lirat än.
Kan tänka mig att överklocka om än försiktigt så. Har aldrig gjort det själv men är inte helt främmande för att ta och lära mig det.
Tack på förhand till de vänliga själar som kan kika på det här åt mig!
// Hedonist
Som titeln föreslår efterfrågar jag hjälp med bygge, och då främst vilka komponenter som passar bäst.
Lista med nuvarande tänkta komponenter:
Chassi: Antec p182
Nätagg: Corsair 620HXEU
Hårddisk: WD Caviar Blue 640GB (har extern till långtidslagring)
Moderkort: Asus P5Q-E
Processor: Intel Core 2 Duo E8400
Ljudkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer
Internminnen:Corsair Twin2x 6400 ddr2 2x2GB
Dvdbrännare: Samsung SH-S223F
Grafikkort: Kan verkligen inte bestämma mig, hjälp uppskattas med vad jag egentligen bör ha.
Övrigt nämnvärt är att jag kommer främst använda den för att lira warhammer online, fast har även tänkt mig att kunna varva med kanske lite av de bättre shootsersna på senare år, ex Bioshock, Crysis, som jag inte lirat än.
Kan tänka mig att överklocka om än försiktigt så. Har aldrig gjort det själv men är inte helt främmande för att ta och lära mig det.
Tack på förhand till de vänliga själar som kan kika på det här åt mig!
// Hedonist