Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

prOfSionAl's mus giuide

Postat av afqa11882 den 26 Januari 2009, 06:57
6 kommentarer · 98 träffar
Hej Fragbite tänkte göra en tråd om att laga möss :$
Denna tråd är helt av egna erfarenheter, vet att många inte har allt för mkt pengar eller inte orkar köpa nya möss hela tiden.

Då tänkte jag att jag kunde göra en tråd om hur man pillar lite i mössen då säkert någon har nytta av detta. Det är många som säger att man klickar sönder en Diamondback på en månad osv, har bara märkt att knapparna går av om man slår väldigt hårt med den men utöver detta håller den väldigt bra.

Detta med att musknapparna går av är lätt att lösa.. ANTAR att ni inte slår sönder alla möss som går sönder för er. Lägg denna musen i garderoben etc sen när ni gör sönder den nya musen ni köpt så ersätter ni knapparna på den gamla såhär.
Skruva isär musen skruvarna sitter ofta under Hyperglidesen på musen. När ni väl plockat isär den så är de bara att plocka bort knapparna och sätta dit de andra knapparna och skruva ihop.

Ett annat problem gällande detta med att man klickar sönder musen. Innuti musen så finns det två små svarta lådor med varsinn liten vit knapp på, det är dessa som reagerar när man klickar och förmodligen metallsaken i som gått sönder. För att öppna lådan så tar du en liten skruvmejsel och öppnar den genom springorna inte hålen.

Det är väldigt pilligt att byta ut den men det går, lättaste sättet är nog att om man har tillgång till lömaterial. Ta och löd bort hela lådan och byt ut den mot den i den andra musen. Det funkar med en låda från vilken mus som helst.

Om ni vill byta ut metallsaken ist så måste ni ha en motsvarande mus vissa möss kanske samma märke har samma i lådan.

Just razer är väldigt lätta att plocka i men däremot mx518 är ganska krånglig att plocka i. Den har tre olika kretskort och en onödigt uppbyggd scroll. Så om ni ska plocka i den anteckna i vilken ordning ni plockar isär sakerna annars får ni problem när ni ska sätta ihop den igen.

Om ni skulle råka ut för att en lasermotor etc skulle gå sönder så är de bara att ni löder dit en annan. Precis som en bil man får helt enkelt byta ut för er som tycker att de är enformigt.

Jag har plockat i ganska många möss och det är ganska riskfritt att gör det också bara man har koll på hur man plockar isär.

Det går modda dom också om man har tillgång till lite lösa saker har tex tagit en mx518 bytt skalet till de röda och sedan gjort ett nytt kretskort skruvat dit de på det understa på musen och sedan dragit en kabel till aggregatet. Det blir riktigt tufft och unikt utseende svart på sidorna och rött skal och skimmrar upp rött ljus runt om scrollen.

Kanske låter dumt med att dra en lös kabel men jag drog ny isolering så den sitter ihop med usb sladden.

Även så är de lätt att fixa scrollen på en deathadder om ni går till undersidan tar bort hyperglidesen och sedan skruvar upp den. Ta sedan bort scrollen simpelt och så ser ni en liten rund metallskiva på sidan ta en liten mejsen och böj den lite utåt, då förminskar ni huggen som kommer när man scrollar lossa inte förmkt om ni inte vill ha bort huggen helt.

Jag har pillat med ett 30tal möss men endast razer och logitech samt några random möss då jag inte gillar ie 3.0 så har jag varit inne i 2 sånna också, så kanske kan hjälpa er med sån också.

Denna tråd gjorde jag i syfte till dom som inte visste eller kunde för att låta dom spara pengar har själv sparat upp mot 5000kr genom att ta vara på mina saker. Finns säkert dom som tycker det är piece of cake som gör de själva good 4 u.

Vill ni få nått tillagt eller behöver hjälp dra iväg ett pm då så kan jag nog hjälpa dig!

//profSionAl
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..