1
Bygga ihop en dator
Postat av fisk2 den 15 Januari 2009, 15:56
6 kommentarer · 53 träffar
Är precis vad jag ska göra inom några timmar.
Har aldrig byggt ihop en dator förut men jag vet hur man tar ut/sätter in RAM, samt processor, har inte haft något grafikkort så det kan jag inte (men borda inte vara så svårt att lära sig?)
Iaf, här är frågorna :
1: Går det att sätta Minnena åt fel håll (inte uppochner utan höger och vänster) och om man skulle göra det, vad händer?
2:Samma som med minnena fast nu uppochner samt hur mycket kylpasta ska jag applicera?
3: Det finns ju massa små metall "pinnar" t.e.x 3st i rad på moderkortet, så finns det ett x antal saker som går till dom (1 sladd=3 pinnar) spelar det någon roll vilka av dom 3 pinnarna det är? Altså vilken "grupp" av pinnar, Svårt att föklara men anyways.
4: Vi säger att datorn är ihopplockad nu, sätter i vista skivan, är det bara tuta och köra efter det?
5: Några tipps till OS instalationen? eller är det skitlätt?
6: Kan man smeta på kylpastan med fingret?
7: Drivrutiner behövs självklart men har aldrig laddat ner det förr (har bara fått skitdatorer så har inte sett någon anledning)
behövs till moderkortet,grafikkortet och vad mer?
8: Övriga tips?
***Copy och paste svars formulär***
1(angående Minnena):
2(angående processorn):
3(angående 3 metall pinnarna):
4(vista skivan):
5(Övriga tips på OS instalation):
6(kylpasta+finger?):
7(Drivrutiner till vad?):
8(övriga tips):
***Slut på Copy och paste formulär***
Ursäkta för stavfel :D
Har aldrig byggt ihop en dator förut men jag vet hur man tar ut/sätter in RAM, samt processor, har inte haft något grafikkort så det kan jag inte (men borda inte vara så svårt att lära sig?)
Iaf, här är frågorna :
1: Går det att sätta Minnena åt fel håll (inte uppochner utan höger och vänster) och om man skulle göra det, vad händer?
2:Samma som med minnena fast nu uppochner samt hur mycket kylpasta ska jag applicera?
3: Det finns ju massa små metall "pinnar" t.e.x 3st i rad på moderkortet, så finns det ett x antal saker som går till dom (1 sladd=3 pinnar) spelar det någon roll vilka av dom 3 pinnarna det är? Altså vilken "grupp" av pinnar, Svårt att föklara men anyways.
4: Vi säger att datorn är ihopplockad nu, sätter i vista skivan, är det bara tuta och köra efter det?
5: Några tipps till OS instalationen? eller är det skitlätt?
6: Kan man smeta på kylpastan med fingret?
7: Drivrutiner behövs självklart men har aldrig laddat ner det förr (har bara fått skitdatorer så har inte sett någon anledning)
behövs till moderkortet,grafikkortet och vad mer?
8: Övriga tips?
***Copy och paste svars formulär***
1(angående Minnena):
2(angående processorn):
3(angående 3 metall pinnarna):
4(vista skivan):
5(Övriga tips på OS instalation):
6(kylpasta+finger?):
7(Drivrutiner till vad?):
8(övriga tips):
***Slut på Copy och paste formulär***
Ursäkta för stavfel :D