Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bygga ihop en dator

Postat av fisk2 den 15 Januari 2009, 15:56
6 kommentarer · 53 träffar
Är precis vad jag ska göra inom några timmar.
Har aldrig byggt ihop en dator förut men jag vet hur man tar ut/sätter in RAM, samt processor, har inte haft något grafikkort så det kan jag inte (men borda inte vara så svårt att lära sig?)

Iaf, här är frågorna :

1: Går det att sätta Minnena åt fel håll (inte uppochner utan höger och vänster) och om man skulle göra det, vad händer?

2:Samma som med minnena fast nu uppochner samt hur mycket kylpasta ska jag applicera?

3: Det finns ju massa små metall "pinnar" t.e.x 3st i rad på moderkortet, så finns det ett x antal saker som går till dom (1 sladd=3 pinnar) spelar det någon roll vilka av dom 3 pinnarna det är? Altså vilken "grupp" av pinnar, Svårt att föklara men anyways.

4: Vi säger att datorn är ihopplockad nu, sätter i vista skivan, är det bara tuta och köra efter det?

5: Några tipps till OS instalationen? eller är det skitlätt?

6: Kan man smeta på kylpastan med fingret?

7: Drivrutiner behövs självklart men har aldrig laddat ner det förr (har bara fått skitdatorer så har inte sett någon anledning)
behövs till moderkortet,grafikkortet och vad mer?

8: Övriga tips?

***Copy och paste svars formulär***

1(angående Minnena):

2(angående processorn):

3(angående 3 metall pinnarna):

4(vista skivan):

5(Övriga tips på OS instalation):

6(kylpasta+finger?):

7(Drivrutiner till vad?):

8(övriga tips):

***Slut på Copy och paste formulär***

Ursäkta för stavfel :D

Svårt att sätta ihop?

9 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..