Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hårddisken sönder inatt

Postat av vaggan. den 9 Januari 2009, 18:56
9 kommentarer · 22 träffar
Hallå hallå fragbiters!

Det är så att jag misstänker att min hårddisk har gått sönder som jag skaffade för ca 3 månader sen. Är inte helt säker på att den är sönder dock, men skulle vilja säga att jag är 80% säker på att den är sönder

Hursomhelst så fungerade den felfritt senast igårkväll då jag surfade lite och kollade på film. Satte på datorn nu igen och då bemöts jag av en text under uppbootningen som säger att jag ska stoppa in en cd eller liknande som datorn kan boota från. Förstod direkt att det var hårddisken som strula.

Började med att kolla så att inte någon sladd var lös eller så men allt satt som det skulle. Testade även sätta hårddisken i ett annat system men det fungerade inte heller. Den syns varken i hårddiskshanteraren eller i BIOS.

Hårddisken är en 1TB Seagate Barracuda från 7200.11 serien som jag har hört ska ha problem, så det är väl antagligen relaterat till det.

Har ni några fler förslag på vad jag kan göra för att möjligtvis få liv i min hårddisk igen? annars får jag väl helt enkelt fixa en ny/lagning genom garantin.

Tack på förhand och ha en trevlig helg!
Föregående tråd
Nästa tråd

9 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 9 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..