Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Dator runt 5k

Postat av Huddit den 8 Januari 2009, 19:46
13 kommentarer · 132 träffar
Hallå där!

Fick precis höra att mitt moderkort mer eller mindre brunnit upp då den varit inne på reperation, vilket leder till att jag måste köpa ny dator (gamla var ca 4 år gammal). Jag tänkte plocka ihop en själv (med själv menar jag att ni gör det, haha) från komplett eller inet. Vet inte riktigt vilken av dom som är bäst service/priser, men jag har hört gott om båda så.

Till saken. Jag har en budget på 5000-6000 och med det ska programvara (windows) vara inräknat. Antar att det inte medföljer. Jag har kollat runt lite snabbt och som exempel så har jag hittat att bl.a. Cooler Master Elite 331 verkar vara bra låda för pengarna. Finns så otroligt stort urval, men bryr mig inte så mkt om lådan mer än att den är billig (kanske en max 700 eller något, spelar inte så stor roll), svart/clean och bra air-flow. Förslag?

Hursomhelst, enda kraven jag har är att det ska vara Intel processor. Vet inte om jag vill ha hög GHz Dual core eller låg Quad core. Det jag använder datorn till är;

- Spelar CS 1.6 (vilket inte är särskillt krävande, men jag har även GTA 4 som jag skulle vilja använda, dock mest CS för min del)

- Photoshop till och från, då jag är fotograf

Annars är det mest Internet. Jag håller väl inte på med så många saker samtidigt, då jag är van vid gamla risiga datorer som blir överhettade lätt. Men jag vet att photoshop är krävande, och även att det kommer allt fler spel som får hjälp av Quad core. Man vill ju vara uppdaterad. Jag är inte så himla insatt men vet inte om jag behöver en snabb tvåkärnig eller lite slöare fyrkärnig processor. i7 verkar lite dyr, och tror inte direkt att jag behöver den.

Kom med förslag! Priset bör ligga på ca 5000 kr. Måste väl prioritera lite sen också då jag förmodligen kommer behöva betala dem att bygga datorn, och att Windows kostar.

Tacksam för hjälp!
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..