1
iPhone - programmet kan inte öppnas
Postat av Merlin den 6 Januari 2009, 11:28
5 kommentarer · 114 träffar
Hejsan! jag har en iPhone 3g telia edition 8gigare.
jag har följt följande guide flera gånger (återställt och testat om och om igen med diverse småändrningar):
iPhone needs to be jailbroken before trying to install this applications.
======== How to install cracked IPA's: ========
1) Using SSH, navigate to the folder: "/System/Library/PrivateFramew orks/MobileInstallation.framew ork" (winscp)
NOTE: MobileInstallation.framework is a FOLDER!
2) Backup the file "MobileInstallation" file from the directory above
3) Copy the patched MobileInstallation file over to "/System/Library/PrivateFramew orks/MobileInstallation.framew ork"
4) Set permissions to that new file to 775 / 777
5) Remove file : /private/var/mobile/Library/Ca ches/com.apple.mobile.installa tion.plist else you won't be able to see Cydia apps
5) Reboot your iPhone - IMPORTANT! Otherwise Apps will not install!
6) Restart iTunes
7) Double click IPA files so they appear in iTunes and synchronize
8) Enjoy the app or game
Har även testat miPatch 2.2.1 från Cydia.hackulo.us m.m och även sätt till att jag har följande innan jag ger mig på patchningen:
Are on jailbroken firmware 2.2
Are able to SSH into your device
You have 10 minutes
You Have at least one 'legit' app(free or paid) installed on your device.
Första gången gick det att lägga in alla applikationer hur fint som helst och synka genom iTunes, men sedan trodde jag att mobilen hängde sig och gjorde en återställning.
Nu kan jag inte öppna något crackat program alls.
Någon som vet varför / har en lösning? Vill inte sitta och betala pengar för saker man kan få gratis :}~
jag har följt följande guide flera gånger (återställt och testat om och om igen med diverse småändrningar):
iPhone needs to be jailbroken before trying to install this applications.
======== How to install cracked IPA's: ========
1) Using SSH, navigate to the folder: "/System/Library/PrivateFramew orks/MobileInstallation.framew ork" (winscp)
NOTE: MobileInstallation.framework is a FOLDER!
2) Backup the file "MobileInstallation" file from the directory above
3) Copy the patched MobileInstallation file over to "/System/Library/PrivateFramew orks/MobileInstallation.framew ork"
4) Set permissions to that new file to 775 / 777
5) Remove file : /private/var/mobile/Library/Ca ches/com.apple.mobile.installa tion.plist else you won't be able to see Cydia apps
5) Reboot your iPhone - IMPORTANT! Otherwise Apps will not install!
6) Restart iTunes
7) Double click IPA files so they appear in iTunes and synchronize
8) Enjoy the app or game
Har även testat miPatch 2.2.1 från Cydia.hackulo.us m.m och även sätt till att jag har följande innan jag ger mig på patchningen:
Are on jailbroken firmware 2.2
Are able to SSH into your device
You have 10 minutes
You Have at least one 'legit' app(free or paid) installed on your device.
Första gången gick det att lägga in alla applikationer hur fint som helst och synka genom iTunes, men sedan trodde jag att mobilen hängde sig och gjorde en återställning.
Nu kan jag inte öppna något crackat program alls.
Någon som vet varför / har en lösning? Vill inte sitta och betala pengar för saker man kan få gratis :}~
Har du en iphone?
11 personer har röstat