Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Asus eeePC vs MSI Wind

Postat av narc den 18 December 2008, 02:52
3 kommentarer · 51 träffar
Hej.

Har börjat bli lite trött på och få ryggont av att konstant släpa runt min (annars underbara) macbook och har blivit lite sugen på att köpa en netbook.

Det jag egentligen tänkt använda datorn till är surfa, mail, kalender och att programmera. Tanken är att köra Ubuntu eee eller liknande linuxdist på den.

Det jag tänkt skriva är väl mest ruby/java/python-kod och editorer/linuxmiljön och dylikt är inga problem. Mina egentliga funderingar är kring hårdvaran. Har kollat runt en hel del på bla prisjakt och det låter åt antingen en eee pc 1000H (skönt med en intel Atom på 1.6Ghz kontra celeron på 900Mhz..) eller en Eee PC 901 (stör mig lite på att det är SSD-disk, 12-20 Gb är inget att hänga i julgranen).

På senare tid har jag dock läst mycket gott om MSI Wind U100, dock så verkar det bara webhallen som säljer dessa i Sverige. Det jag stör mig ganska mycket på är att modellen ska finnas tillgänglig endast med linux $100 billigare, men den verkar de inte ha i lager. MSI Wind har ju marginellt större skärm också, men hårdvaran är i princip densamma som i 1000H.

Vad säger ni? Vilken dator tror ni är bäst och vilken skulle ni valt?
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 3 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..