Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fujitsu Siemens Amilo Hjälp

Postat av discokajj den 11 November 2008, 17:23
10 kommentarer · 261 träffar
-Hejsan !

Jo jag har lite problem med min bärbara pc , och eftersom Sweclockers är den mest seriösa sidan jag bekantat mig med så vänder jag mig till er.

Mitt problem är att datorn startar igång som vanligt alla fläktar snurrar osv , men ingen bild visas.

Det är sällan man får fram någon bild när man startar, och när man väl får fram bild tar det inte lång tid innan bilden laggar i hop och dator låser sig.

Det har hänt 2 gånger att jag kommit in i windows i ca 5min och försökt lite diskrensningar och virus sökning , men utan resultat och om man startar om datorn så laggar det i hop igen.

En gång när datorn starta upp och var på väg in i windows fick jag felmeddelande och det stog något att problemet varade i BIOS mer han jag inte läsa innan bilden försvann.

Kan man på något möjligt sätt göra en system återställning via BIOS ? , och hur gör man då ?

Jag har provat i alla möjliga felstartade lägen osv , även stoppat in recovery skivan för fujitsu men utan resultat.

Datorn brukar vilja vila sig något dygn innan man ens kan visa BIOS eller Fujitsu logo men som sagt det är väldigt sällan att man kommer någon stans.

För några få minuter sedan kom jag in i BIOS och skrev ner lite saker som kan hjälpa,

Fujitsu Siemens Amilo

System BIOS 1.04C

KBC System 1.03

Notebook Number 258A4428

Jag bjuder på många stav fel men hoppas verkligen ni kan hjälpa mig känns rätt onödigt att behöva ta bort en sådan fin dator, Tack ni tog er tid.:)
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..