1
XBOX 360 eller PS3?
Postat av Jesperf den 4 November 2008, 22:01
47 kommentarer · 122 träffar
Är rätt nyinflyttad och det ända som finns tillgängligt är våran tv och datorn. Och nu kom jag och min halvbror på att vi skulle vilja ha en tvspels konsol!
Och då står valet just nu mellan Xbox 360 och PS3.
Men vi har ingen aning om vad vi skall välja.
Det är nog troligast att vi får stå för konstnaden själva och då lutar det mot Xbox 360 hållet.
Jag har spelat Xbox ett antal gånger och aldrig fastnat för kontrollerna, tycker att dem känns konstiga och för avancerade, medans jag har ett PS2 hemma hos mamma och trivs jätte bra med det. Men min halvbror vill hellre ha ett xbox 360.
Eftersom vi står för kostnaden själva så lutar det mer mot xbox 360, eftersom det ändå håller en hög kvalité jämfört med iallfall PS2. Man kan just nu köpa ett xbox 360 för runt 1500 kronor på dem nya affärerna med lite rea medans ett PS3 kostar minst 4000 kronor. Och då har man 2500 kronor att spendera på spel osv.
Så mina frågor som ni skall få diskutera är;
*Duger xbox 360's grafik för dem pengarna det kostar?
*Hårdisk på xbox 360 jämfört med PS3?
*Vad tycker ni är det bästa alternativet?
*För och nackdelar med dem två olika konsolerna?
*Vilken konsol ska vi köpa?
Och sen när det gäller xbox 360, det finns ju så många olika varianter som jag inte förstår mig på!
Det finns "arcade", "premium" osv.
Vad är skillnaderna på dem? Finns det inget vanligt Xbox 360?
Tack på förhand!
Mvh
iBOT
edit1; Ni som pratar om onlinetjänsten, har hört att det finns silver och guld kort? Och att silver är en gratis tjänst. Kan man fortfarande möta andra över internet i exempelvis fifa 09? Eller måste man ha guld kortet?
edit2; Tack för alla kommentarer, ska nog köpa ett Xbox 360. Men vet inte vilket? Dels finns det xbox 360 premium och dels Xbox 360 Premium HDMI 20GB & 60GB.
Så vad är skillnaden mellan xbox 360 premium och xbox 360 premium HDMI?
edit3;
Har läst många recensioner om att folk köpt ett nytt xbox 360 och stoppat i ett nytt spel och då har maskinen börjat låta rätt otrevligt och sedan gjort stora ringar på nya spelet så att det gått sönder, och dem har inte fått ersättning?
Vad är eran uppfattning om detta?
Och då står valet just nu mellan Xbox 360 och PS3.
Men vi har ingen aning om vad vi skall välja.
Det är nog troligast att vi får stå för konstnaden själva och då lutar det mot Xbox 360 hållet.
Jag har spelat Xbox ett antal gånger och aldrig fastnat för kontrollerna, tycker att dem känns konstiga och för avancerade, medans jag har ett PS2 hemma hos mamma och trivs jätte bra med det. Men min halvbror vill hellre ha ett xbox 360.
Eftersom vi står för kostnaden själva så lutar det mer mot xbox 360, eftersom det ändå håller en hög kvalité jämfört med iallfall PS2. Man kan just nu köpa ett xbox 360 för runt 1500 kronor på dem nya affärerna med lite rea medans ett PS3 kostar minst 4000 kronor. Och då har man 2500 kronor att spendera på spel osv.
Så mina frågor som ni skall få diskutera är;
*Duger xbox 360's grafik för dem pengarna det kostar?
*Hårdisk på xbox 360 jämfört med PS3?
*Vad tycker ni är det bästa alternativet?
*För och nackdelar med dem två olika konsolerna?
*Vilken konsol ska vi köpa?
Och sen när det gäller xbox 360, det finns ju så många olika varianter som jag inte förstår mig på!
Det finns "arcade", "premium" osv.
Vad är skillnaderna på dem? Finns det inget vanligt Xbox 360?
Tack på förhand!
Mvh
iBOT
edit1; Ni som pratar om onlinetjänsten, har hört att det finns silver och guld kort? Och att silver är en gratis tjänst. Kan man fortfarande möta andra över internet i exempelvis fifa 09? Eller måste man ha guld kortet?
edit2; Tack för alla kommentarer, ska nog köpa ett Xbox 360. Men vet inte vilket? Dels finns det xbox 360 premium och dels Xbox 360 Premium HDMI 20GB & 60GB.
Så vad är skillnaden mellan xbox 360 premium och xbox 360 premium HDMI?
edit3;
Har läst många recensioner om att folk köpt ett nytt xbox 360 och stoppat i ett nytt spel och då har maskinen börjat låta rätt otrevligt och sedan gjort stora ringar på nya spelet så att det gått sönder, och dem har inte fått ersättning?
Vad är eran uppfattning om detta?
XBOX 360 ELLER PS3
78 personer har röstat