1
Dator (BIOS)
Postat av Redmike den 30 Oktober 2008, 22:35
4 kommentarer · 21 träffar
Hejsan ! Det är så här att en vacker dag jag startar min dator. den började helt plötsligt pipa och inget visades på skärmen.. den pep å pep.. jag hadde ett frågetäcken över mitt huvud .. jag kollade alla sladdar å allt.. allt va okej. okej jag gick in på forum på min andra dator.. och där stog det om tex bios piper 10 ggr.. snabbt då säger den att tex grafikkortet är skadad.. MEN. min bios pep på utan stop ! den pep å pep den slutade alldrig låta. tillslut hittade jag ett forum där det stod att man ska dra ut bios batteriet och stoppa in den igen effter ungefär 20min.. okej jag gjorde så som de stog.. okej datorn slutade låta MEN när det visades LOGO när man startar datorn... då freezar den upp där i 30 sek ungefär sen så kommer min dator automatiskt in i bios menyn? och där fattar jag inte nu vad jag ska gööra.. en dator "proffs" sa till mig att bios kräver dom korreta inställningar för att skiten ska fungera. men jag vet i FAN inte vilka inställningar jag ska ha? :/ snälla kan inte någon hjälpa mej med det ! jag skulle vara så tacksam!
Moderkort : GIGABYTE GA-8S649MF
Dator märke : Fujitsu Siemens .
Moderkort : GIGABYTE GA-8S649MF
Dator märke : Fujitsu Siemens .