Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Datorn är helsvart vid uppstart

Postat av progamer den 25 Oktober 2008, 00:04
0 kommentarer · 82 träffar
tja! kom precis hem från ett lan som inte blev så långvarigt, och har nu ett problem som inte är så lätt löst bara genom att kolla på denna tråden... men iaf

Jag kom dit ställde upp mina grejjer, jag hade tagit med mig en 19" crt skärm för att jag inte orkade bära på min 22". Så när jag hade kopplat ihop allting och starta datorn så flöt allting på som det skulle fram till windows inloggningen, då blev hela bilden svart och det stog en ruta typ "out of range 120 hz"

Så jag gick in i felsäkert läge och ändra upplösning och det funkade, men av någon anledning så hade mina grafikkorts drivrutiner tagits bort så jag gick in på nvidia för att hämta nya. När jag försökte göra det så kom en ytterligare ruta upp som det stog något om mitt minne och det va en varningstriangel, tror det var ungefär som en bluescreen fast bara 1 ruta om ni fattar vad jag menar.

När jag tryckte OK på så stängdes hela firefox/explorer ner....

Då va det någon som satt i crew som trodde att han kunde något som kom med en skiva som skulle göra en "ram-minnes koll" genom något program som startades innan man gick in i windows. Han gick därifrån och datorn startades om efter detta och det va då problem hände, skärmen blev helt svart och jag kunde inte se något på den. Jag öppnade då datorn och kände att det luktade bränt från den somfan. Jag tog ut minnerna och dom var riktiga varma. Varför vet jag inte men, kanske är normalt.

Jag fick då låna ett grafikkort av en kompis för att kolla om det va det som hade gått sönder men varken det eller ram-minnerna verkar det vara fel på.

Så tänkte mest ställa lite frågor:

Vad är mest troligt förutom grafikkortet som har gått sönder i datorn?

Om det är CPUn som har gått sönder, skulle det komma upp någon text på skärmen?

Och sista frågan, om RAM-minnerna skulle ha pajjat skulle väll det kommit någon bild på skärmen?

Det blev en långt och jobbigt text, hoppas ni orkar hjälpa mig iaf!

mvh/twwwz
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..