Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ljud- och omstartsproblem

Postat av sander; den 7 September 2008, 21:44
2 kommentarer · 207 träffar
Hej, skulle behöva lite hjälp med 2 saker.. :[

Jag köpte en ny dator för ett par månader sen, funkat skitbra men det enda problemet var att den startade om sig vid uppstart ibland. Alltså att jag startat datorn, det laddar till xp-laddningen och sedan precis innan man kommer till "inloggningen" så startar den om sig.

Det konstiga är att det är helt random varje gång. Ibland så startar den inte om sig alls, ibland 1 gång, ibland massor med gånger... tror jag kommit upp i max ~8ggr vid ett tillfälle :/
Men när man väl är inne i windows funkar den helt perfekt!

Har nyss formaterat om hela skiten men har märkt att problemet kvarstår! VAD ÄR FELET?

Den andra saken handlar om ljudet.

Jag var och lanade med 2st polare lör-sön. Vi satt och spelade lite, lyssna på musik osv men helt plötsligt hade mitt ljud "dött". Hade ingen aning varför ljudet försvann och kunde inte komma på vad det var för fel heller. Provade lite allt möjligt som att installera om drivrutiner osv men inget funkade.

Jag testade också att höja ljudet så mycket som möjligt och kunde märka att det var ett lågt konstant pipande ljud i bakgrunden som knappt hördes. Satt också på en låt på max och märkte att jag ibland även kunde höra den på minsta möjliga volym. Och då menar jag volym 0.00000000001 ungefär.

Kan det ha kortslutits på något sätt eftersom vi höll på att växla lite mellan lurarna och högtalarna genom att byta ut kablarna där bak? Om det gjort det, skulle det låta någonting med pipande ljud och låg musik som jag beskrev ovan?

Som jag skrev så har jag nyss formaterat och ljudet är precis likadant som det blev på lanet, pipande lågt ljud osv.

Behöver verkligen HJÄLP! Först och främst problemet med ljudet.

/sander
Föregående tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..