Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Internet/nätverkskort's problem.

Postat av xiuxiuSHAYAN den 7 November 2004, 01:09
5 kommentarer · 125 träffar
Hej o Hö

Jag har nu ett problem. Det är så att mitt internet är ganska taskigt. Och enligt Telia så ska det vara min dator :/. Min dator är relativt ny, högst en vecka gammal;

AMD64 3400+

MSI Neo-FSR Nforce3 250gb

1024 DDR pc3200 400mhz Kingston HyperX

Geforce FX5200 128mb

Jag använder nforce3 nätverksuttaget.
Har installerat alla nödvändiga drivrutiner, och som vissa vet så har msi ett inbyggt program som själv söker efter uppdateringar och där finns inget jag behöver uppdatera.

Så nu till förklaringen av vad som är problemet.
Jag har Telia 2mbit och fungerat felfritt innan. Den sista tiden är det så att internet verkar ha "startat om" sig. Det liksom funkar inte, jag reconnectar alla mina kanaler på mIRC och laggar på CS(10sek then i'm on again). Detta händer realitivt ofta. En skum sak är att det inte alls hållt på så här ofta innan. Det händer varannan minut eller något. Det är inte så att jag loggas ut eller så utan att det startar om. Det har hållt på så ibland kommer det för att stanna ibland händer det inte alls. Ganska jobbigt om ni nu vet vad jag pratar om. Jag undrar vad jag kan göra för att motverka detta? Något problem ni vet om?

Har ingen router utan är direkt connectad till ett Nokia ADSL modem. Ganska gammalt eftersom vi var ganska tidiga med adsl.

Over 'n Out!

Placebo - Passive agressive
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..