Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Råd om datorköp - grafikkort

Postat av gimpsuit den 2 September 2008, 13:21
10 kommentarer · 238 träffar
Tjenare alla!

Som topic lyder är jag då ute efter ny dator då den jag sitter på nu ger upp stup i kvarten och jag är både less och trött på att fixa den hela tiden.

Jag har då funderat kring dessa delar:
Nätagg: Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

Processor: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz, BOXED m/fläkt

Moderkort: Asus P5QL PRO, P43, Socket-775, DDR2, ATX, GbLAN, ICH10, PCI-Ex(2.0)x16

Minnen: 2x Corsair Value S. PC4200 DDR2 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB

Chassi: Chieftec Giga Miditower Svart, 2 Fläktar USB/Firewire/Audio (utan
nätagg)

DVD-Brännare: Samsung DVD-brännare SH-S202J IDE svart OEM

HD: Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, 16MB 7200RPM

Allt som återstår är då grafikkortet och det är mellan dessa jag funderar

Asus Radeon HD 4850 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP
Eller
Asus Radeon HD 4870 512MB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

Notera även att dessa går att välja som "TOP" dvs företagsklockat, och då jag inte besitter dessa kunskaper att klocka så överväger jag om det är värt att köpa just företagsklockat, men som sagt jag är inte så kunnig inom det områden så jag överlåter det till er. Angående priset på grafikkorten skiljer sig med ungefär ca 900kr och då om jag väljer "TOP" innebär det en extra avgift på ca 100-200kr och jag har ingen aning om det är värt att lägga de ut de pengarna och om "TOP" ger någon skillnad?

Det är då detta jag behöver hjälp med kära FB:are men glöm inte att även ge synpunkter på de andra delarna.

Fred.
Föregående tråd
Nästa tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..