1
ramminne byte i p4
Postat av removedd den 27 Augusti 2008, 18:55
0 kommentarer · 191 träffar
tjenare skulle köpa ett nytt ramminne till min gamla dator av en polare som använt det i sin gamla.
Mitt moderkort stödjer Rambuss minnen efterssom det är sådana som sitter i som standard.
Det minnet jag köpte var också rambuss fast hade svart kylning på sidorna och var ett enkel minne dvs ett minne bilar ett o inte 2 bildar ett.
på minnet står det :
NEC japan 256mb/16d nonECC
i mitt moderkort finns det 4kortplatser och alla är använda för jag har redan två minnen som bildar ett och dom andra 2 platserna sitter det adaptrar i eller vad man skall säga som leder strömmen som fungerar som fejk minnen efterssom datorn inte startar utan att det sitter kort i alla 4 platserna.
Jag testar byta ut ett till det nya minnet men datorn tjuter bara så ja håler på en stund o testar byta ut men utan resultat .
Efter att ha testat alltstartar inte ens dator den går inte ens igång alls :S
Jag får damp och tar ut allt och sätter tillbaka det till original .
Datorn startar fortfarande inte . :/
så jag gör om det igen och trycker till och datorn går igång :D
Frågan är nu varför moderkortet ger ifrån sig ett tjut när jag sätter in det nya minnet i en av kortplatserna :/
Mitt moderkort stödjer Rambuss minnen efterssom det är sådana som sitter i som standard.
Det minnet jag köpte var också rambuss fast hade svart kylning på sidorna och var ett enkel minne dvs ett minne bilar ett o inte 2 bildar ett.
på minnet står det :
NEC japan 256mb/16d nonECC
i mitt moderkort finns det 4kortplatser och alla är använda för jag har redan två minnen som bildar ett och dom andra 2 platserna sitter det adaptrar i eller vad man skall säga som leder strömmen som fungerar som fejk minnen efterssom datorn inte startar utan att det sitter kort i alla 4 platserna.
Jag testar byta ut ett till det nya minnet men datorn tjuter bara så ja håler på en stund o testar byta ut men utan resultat .
Efter att ha testat alltstartar inte ens dator den går inte ens igång alls :S
Jag får damp och tar ut allt och sätter tillbaka det till original .
Datorn startar fortfarande inte . :/
så jag gör om det igen och trycker till och datorn går igång :D
Frågan är nu varför moderkortet ger ifrån sig ett tjut när jag sätter in det nya minnet i en av kortplatserna :/