1
Hjälp med ny dator
Postat av ehil den 23 Augusti 2008, 17:27
7 kommentarer · 160 träffar
Hej
jag har funderat lite på att köpa en ny dator och behöver lite hjälp.
vi börjar med grafik kortet..
jag funderar på något graffe kort för omkring 1800-2000 kr, jag hade från börjat tänkt mig GeForce 9800 GTX+ eller liknande men har sedan hört att HD korten är betydligt bättre för tillfället, stämmer det ? och ge gärna några tips på några kort som är bra för tillfället.
När det gäller moderkort har jag absolut INGEN aning om vad som är bra:P är inte alls påläst om dem.
så här vill jag gärna ha mycket tips och fakta om vad man ska tänka på när man bestämmer moderkort och vilka som är bra över huvud taget? ge tips
kom gärna med något förslag på en bra processor :)
det var väll det som jag funderar på mest
tack på förhand! :)
jag har funderat lite på att köpa en ny dator och behöver lite hjälp.
vi börjar med grafik kortet..
jag funderar på något graffe kort för omkring 1800-2000 kr, jag hade från börjat tänkt mig GeForce 9800 GTX+ eller liknande men har sedan hört att HD korten är betydligt bättre för tillfället, stämmer det ? och ge gärna några tips på några kort som är bra för tillfället.
När det gäller moderkort har jag absolut INGEN aning om vad som är bra:P är inte alls påläst om dem.
så här vill jag gärna ha mycket tips och fakta om vad man ska tänka på när man bestämmer moderkort och vilka som är bra över huvud taget? ge tips
kom gärna med något förslag på en bra processor :)
det var väll det som jag funderar på mest
tack på förhand! :)