1
8800GTX HDTV?
Postat av Ejziponken den 25 Juli 2008, 19:38
6 kommentarer · 27 träffar
Tjena!
Jag har precis införskaffat mig ett Playstation3 samt en ny TV (LCD 40" fullHD med HDMI-IN uttag). Jag har sedan innan en dator med ett grafikort som har två DVI uttag (Nvidia 8800GTX).
Nu till saken. Jag skulle vilja se HD-filmer/Blueray via datorn på min nya TV, eventuellt bränna.
Frågor:
1. Hur kopplar jag och med vad? Länka gärna till rätt kabel osv. =)
2. Hur blir kvaliteten på TVn via en DVI kabel från datorn?
3. Vad behöver jag på datorn för att det ska bli bra?
4. Om jag bränner en Blueray film på en Blueray skiva med en blueray brännare, kan mitt ps3 spela upp detta då?
5. Är det värt att bränna Blueray? Hört att brännarna och skivorna är svindyra och att det kanske är billigare å bara köpa filmerna? :S
Ljudet kör jag via datorn, har en förstärkare inkopplad, det borde funka va?
Jag har precis införskaffat mig ett Playstation3 samt en ny TV (LCD 40" fullHD med HDMI-IN uttag). Jag har sedan innan en dator med ett grafikort som har två DVI uttag (Nvidia 8800GTX).
Nu till saken. Jag skulle vilja se HD-filmer/Blueray via datorn på min nya TV, eventuellt bränna.
Frågor:
1. Hur kopplar jag och med vad? Länka gärna till rätt kabel osv. =)
2. Hur blir kvaliteten på TVn via en DVI kabel från datorn?
3. Vad behöver jag på datorn för att det ska bli bra?
4. Om jag bränner en Blueray film på en Blueray skiva med en blueray brännare, kan mitt ps3 spela upp detta då?
5. Är det värt att bränna Blueray? Hört att brännarna och skivorna är svindyra och att det kanske är billigare å bara köpa filmerna? :S
Ljudet kör jag via datorn, har en förstärkare inkopplad, det borde funka va?